Ahad, 6 Mei 2012

Seram!

بسم الله الرحمن الرحيم
 
"Aarrghhh sakitnya kepala aku!!"
Pagi tue aku bangun dengan kepala yang sakit teramat sangat..Aku tgk keliling...Tak ade pape yang mengingatkan aku dengan tempat nie..Asing..Bukan di kawasan perumahan aku...Di tepi jalan yang amat asing bagi aku..Aku bangun dan menuju ke satu jalan yang besar..Dan di sana aku lihat ade sebuah perkampungan kecil..
"Argggghh mana pulak tempat nie??"
Ade gerai kecil di seberang jalan..Dengan kepala yang berat aku ke seberang..Baru berfikir utk memberi salam..
"Astagfirullahalazimm!!..Ya Allah.. Allah Allah huakhbar!!"
Terdengar jeritan dari salah seorang yang berada di dlm gerai tersebut..
Habis bertempiaran lari semua yang di dalam gerai itu..Suasana jadik kelam kabut..Dari orang tua sehinggalah ke anak kecil..Semuanya lari lintang pukang hingga ade yang tergolek jatuh..Pelik..Ape yang jadik??Kenapa tiba tiba..Makin di fikir makin sakit kepala aku..

Gerai itu aku tinggalkan..Aku teruskan berjalan..Mencari rumah atau orang kampung..Aku perlukan pertolongan..Dari jauh aku nampak seorang perempuan dan anak kecilnya..Aku mempercepatkan langkah menuju mereka..Kedengaran ketawa dari mereka berdua..Makin aku menghampiri..Tiba tiba anak kecil itu menjerit dan menangis dalam ketakutan...Ibunya terus memeluk erat anak dan matanya di tutup dengan tangannya..Badannya menggigil..Perempuan itu memandang aku dengan tajam..Ade ketakutan di matanya...Terbantut segala pertanyaan..Aku beredar dari mereka..Tidak mahu aku menggang mereka dlm keadaan begitu..Apa yang terjadi pada mereka benar benar membingungkan aku...

Aku teruskan berjalan..Berharap akan muncul teksi di kawasan ini..Lama berjalan barulah aku nampak sebuah kereta teksi dari arah bertentangan.Aku lambaikan tangan utk menahan teksi..Dan teksi itu memperlahankan kereta tetapi.....bila makin menghampiri aku teksi tue tiba tiba terus memecut laju..Laju meninggalkan aku..Aku cuba kejar tapi kudrat manusia,tak termampu..

Aku letih..Ape yang terjadi??Sudah hilangkah semua perikemanusiaan mereka??Tiada siapa yang ingin membantu..Aku teringatkan anak dan isteriku di rumah..Hati tiba tiba rasa rindu..Mesti mereka risau akan aku..Berlari aku mencari public phone..Syukur..Ade public phone yang masih boleh digunakan..Cepat cepat aku masukkan syiling..No rumah aku dail..
"Hello Assalamualaikum.."
Kedengaran suara yang asing..Bukan suara isteriku yang menjawab
"Waalaikumusalam..err..Alia ade tak?"
dan org di talian menjawab
"Alia masih di hospital..menguruskan kematian arwah suaminya yang meninggal eksiden malam semalam..Encik nak tinggal kan pesan??..encik??encik??hello hello??"
Gagang telefon terus terlepas dari genggamanku..Suami Alia dah meninggal..Suami Alia adalah aku..............

p/s-bahan bacaan ringan yg direka aku..jangan amik serius.nama tempat ape ape yg di atas takde kene mengena ngan sesape..selamat hari ahad..peace yo!!
 

0 comments:

Catat Ulasan